Doğal ve Güzel Gülüşler için Yanınızdayız

Tedaviler

Porselen Lamina (Yaprak Porselen)

Şekil, renk, yapı bozukluğu olan dişlerin sadece ön yüzlerinden aşındırılarak üzerlerine yapılan  porselen restorasyonlara Porselen Lamina (yaprak porselen) denilmektedir.

İmplant Tedavileri ve İmplantüstü protez uygulamaları

Diş eksiklikleri varlığında bu boşluğu doldurmak amaçlı implant yapmak mümkündür.  Burada implant diş kökü görevi görecek üst yapısı da implantüstü protez uygulamaları  ile yapılacaktır.

Estetik Dolgu Kompozit Lamina (Bonding) /Diastema Kapatılması

Estetik diş hekimliği uygulamaları içinde yer alan estetik dolgu, kompozit lamina, bonding, diastema kapatılması estetik kompozit materyaller ile yapılan tedavilerdir. Estetik dolgu; daha çok çürüklerde, kompozit lamina (bonding) dişin ön yüzeylerindeki renk ve şekil bozuklukların estetik dolgu ile düzenlenmesidir. Diastema kapatılması, dişler arasındaki boşlukların diş formuna uygun şekilde estetik dolgu ile kapatılmasıdır.

Estetik Diş Hekimliği

Son yıllarda popüler hale gelen estetik diş hekimliği daha çok hastanın ön dişlerinin estetik dolgular veya porselen restorasyonlar ile değiştirilmesidir....

Diş Beyazlatma

Koyu renkli dişlerin (özellikle sarı tonlarındaki) özel beyazlatma ajanları kullanılarak renginin beyazlatılmasıdır.

Beyazlatma uygulamaları, canlı dişlerde ofis tipi ve ev tipi olarak ikiye ayrılabilir. Ofis tipi, klinikte uygulanırken; ev tipi beyazlatma, hastanın dişlerine uygun plaklarla hekim kontrolünde özel ajanlarla hasta tarafından uygulanmaktadır.

Genellikle travma sonucu canlılığını yitirip rengi koyulaşmış dişlere devital (içsel) beyazlatma uygulayarak rengin ağartılması mümkündür.

Kanal Tedavisi (Endodonti)

Dişlerin aşırı şekilde diş sinirine (pulpası) kadar  çürümesi ya da iltihaplanması sonucu diş ağrıları başlar.  Bu ağrıdan  kanal tedavisi ile kurtulmak mümkündür.

Zirkonyum Diş

Gülüş tasarımı içerisinde değerlendirebileceğimiz, renk, şekil ve yapı bozukluğu olan düzensiz dişlerde hastaya estetik görünüm kazandıran bir tedavidir. Zirkonya tedavide kullandığımız estetik materyalin adıdır.

Emax Restarosyon

Gülüş tasarımı içerisinde değerlendirebileceğimiz, renk, şekil ve yapı bozukluğu olan düzensiz dişlerde hastaya estetik görünüm kazandıran bir tedavidir. Emax /Empress tedavide kullandığımız estetik materyalin adı olmakla birlikte doğal dişe en yakın olanıdır.

Gülüş Tasarımı (Smile Design)

Diş Çekimi

Diş çekimi işlemi, dişin işlevini kaybetmesi sonucu ağrıya neden olması ya da ağız kokusu oluşturması sebebiyle, dolgu yapılamayan durumlarda gerçekleştirilmektedir. diş çekimi uygulamalarında genellikle lokal anestezi uygulaması yapılarak hastanın acı hissetmemesi sağlanmaktadır.

Ön Diş Estetik Dolgu/ Bonding/ Diastema Kapatılması

Estetik diş hekimliği uygulamaları içinde yer alan estetik dolgu, kompozit lamina, bonding, diastema kapatılması, estetik kompozit materyaller ile yapılan tedavilerdir.

Estetik dolgu, daha çok çürük ve diş kırığı tedavilerinde yapılırken; kompozit lamina (bonding) dişin ön yüzeylerindeki renk ve şekil bozukluklarının estetik dolgu ile düzenlenmesidir.

Dişeti Estetiği/ Dişeti Tedavisi

Dişeti estetiği, gülüş tasarımının önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Dişlerin üzerine estetik restorasyonları yapmadan önce mutlaka dişeti kontrolü yapılmalı, dişetindeki seviyesizlikler  düzenlenmelidir.

Bir diğer konu da dişeti çekilmesi ve iltihabına neden olan diştaşı varlığıdır. Detertraj yani diştaşı temizliği ve oral hijyen eğitimi sonucu düzenli ağız hijyeni ile dişeti sağlığına kavuşmak mümkündür. 6 ayda bir muayene olmakta ve gerek varsa detertraj yaptırmakta fayda vardır.

1Dişler Nasıl Fırçalanmalıdır?
Diş fırçası ıslatılmamalıdır. Mercimek büyüklüğünde macun sıkılmalıdır. Diş fırçasını 45 derecelik açı ile diş ve dişeti birleşimine yerleştirin. Küçük dairesel hareketlerle dişlerin üzerinde oluşan bakteri plağını temizleyin. Fırçayı aynı diş bölgesinden hiç kaldırmadan en az 8-10 kez diş yüzeylerini fırçalayın. Aynı işlemi tüm alt ve üst dişlerin dış yüzeylerine uygulayın. Dişlerin dil ve damak tarafına bakan iç yüzeylerini süpürme hareketiyle diş etinden dişe doğru hareket ettirerek fırçalayın. Ön dişlerin de arka yüzeylerini fırçalayın. Alt ve üst dişlerinizin çiğneme yüzeylerini fırçanızı ileri geri hareket ettirerek temizleyin. En arkadaki dişlere de ulaşıp temizlemeye mutlaka dikkat edin. İdeal bir diş temizliği yaklaşık 2 dakika sürmelidir ve günde iki kez yapılmalıdır.
2Diş İpi Nasıl Kullanılmalıdır?
Yaklaşık 45 cm. uzunluğundaki diş ipini kopartıp uçlarını orta parmaklarınıza dolayın. Diş ipini üst dişler arasından geçirmek için baş parmaklarınızı kullanın. Bunu yumuşak ve yavaş hareketlerle yapın. Diş etlerinizi zedelememeye dikkat ediniz. Diş ipini her dişin yan yüzeylerini takip ederek yukarı aşağı hareket ettirin. Aynı işlemi her dişinizde tekrar ederek bakteri plağını temizleyin. Alt dişlerinizi temizlerken diş ipinizi dişler arasından geçirmek için işaret parmaklarınızı kullanın. Diş ipinizi her dişin çevresinde eğim vererek ve yukarı aşağı hareket ettirerek tüm dişlerinizi temizleyin.
3Diş çekimi sonrası nelere dikkat edilmelidir?
Diş hekiminin yaranın üzerine koymuş olduğu tampon hemen atılmamalı en az 25 -30 dakika boş kalan bölge üzerinde tutulmalı. Tampon atıldıktan sonra yerine yeni tampon mümkünse konulmamalı. Yaranın üzerinde oluşan kan pıhtısının dağılmaması için bu gereklidir. Ağız suyla çalkalanmamalı. Çekimden sonra hemen bir şey yenmemeli en az iki saat beklenmelidir. Süre bittikten sonra hasta ılık yiyecek ve içecekler tercih etmeli soğuk ve sıcak besinlerden kaçınmalıdır. 24 saat sigara kullanmamalıdır. Diş çekimimden sonra oluşan boş bölge dil ile oynanmamalı, yaralı bölgede oluşan kan emilerek tükürülmemeli. Diş çekiminin yapıldığı bölge el ile dokunulmamalıdır. Yara doğrudan mikrop kapabilir. Diş çekimi sonrasında kanama ara ara devam edebilir. Bu durum yaklaşık 6 ila 24 saat arasında devam eder, aşırı kanama varsa hekim ile mutlaka görüşülmeli. Yara içinde oluşabilecek yemek artıkları bölgede bakteri oluşumunu sağlayabilir. Çekimden 24 saat sonra, yumuşak bir diş fırçasıyla bölge yavaşça fırçalanmalıdır. Ilık tuzlu su ile gargara yapılabilir. Eğer yüzünüzde şişme, aşırı ağrı,24 saati geçen kanama hali ağızda oluşan kötü bir lezzet ve koku olursa mutlaka gecikmeden diş hekiminize başvurulmalı. 4Diş çekimi sonrası ağrı olur mu?
4Diş çekimi sonrası ağrı olur mu?
Diş çekimi sonrası ağrı, anestezinin etkisinin geçmesi ile birlikte hissedilebilir, bu durum normaldir. Bir diş çekildikten sonra 24 saat boyunca biraz şişlik ve hafif kanama beklenebilir.
5Kanal tedavisi sırasında ve sonrasında ağrı olur mu?
Kanal tedavisi ağrıya neden olmaz; aksine ağrının giderilmesi için uygulanır. İlgili diş ve çevre dokular lokal anestezi ile uyuşturulur. Tedavi sırasında hasta ağrı hissetmez. Ancak bazı vakalarda hasta az da olsa rahatsızlık duyabilir. Kanal tedavisi yapılan bir dişte tedaviden sonra soğuk-sıcak gibi uyaranlara karşı dişte ağrı olması söz konusu değildir. Ancak tedaviyi takip eden ilk birkaç günde özellikle çiğneme gibi dişin üzerine baskı gelen durumlarda hafif ağrı hissedilmesi normaldir.
6Diş beyazlatma dişlere zararlı mıdır?
Diş hekimi kontrolünde yapılan ev tipi ve ofis tipi beyazlatmanın, dişlere zararı yoktur. Dişe zarar vermediğine dair çok sayıda araştırma mevcuttur. Bazı kişilerde beyazlatma tedavisi sonrası sıcak-soğuk hassasiyeti gelişebilir.
7Kaplamaların ömrü ne kadardır?
Kaplama dişlerin ömrü, kişisel hayat tarzı, alışkanlıklar, ağız hijyeni uygulamaları ve kaplamanın yapıldığı materyale göre değişmektedir. Uygun koşullarda ve doğru şekilde yapılmış olan bir kaplamanın ortalama ömrü 10 yıl olup bu yukarda belirtilen şartlara göre uzayıp kısalabilir. Bu süreç içerisinde yılda bir rutin kontroller gereklidir.